jueves, 30 de septiembre de 2021

Jeg er sygeplejerske - Digt



Jeg er sygeplejerske

Frustration og glæde

To følelser, der brænder sammen

At se på den enkelte

At holde deres hånd

Et kram en gang i mellem

Åh, det er jo stort!

De kigger mig dybt i øjnene

Lidt hjælp vil de have

Travlhed! Siger mange

Kan ikke hjælpe dig!

Det er synd at vente længe

De er fyldt med mareridt

De er bange, de er alene

Hvad pokker skal der ske?

En ændring er jo vigtig

Det er mennesker og ikke ting

Sygdom. Et tal er de jo ikke 

Mit hjerte knuses lige om lidt 

At stoppe er ikke dét, jeg ønsker

At være sygeplejerske

Er det jeg gerne vil

Giv en chance til det gode

Sygepleje skal der gives

Empatisk skal man være

Hvis tiden går for hurtigt, 

husk: der skal du gå!

At tænke på den enkelte

Er dét, jeg brænder for 

Lad mig arbejde ordentligt 

Lad dem få kvalitet

At give omsorg og medfølelse

Kommer simpelthen fra hjertet 

Fagligheden, en god læring 

Menneskesyn min styrke 

Gøre en forskel, min mission

At være sygeplejerske

En kamp med værdifuldhed

Min erfaring, føl dit hjerte 

Med smil 

Kommer jeg gerne 

Og sådan holder jeg med glæde

Din smukke gamle hånd.



REMS

(foto privada)

No hay comentarios:

Publicar un comentario